Till senaste kommentaren

Dyrt OVK direkt efter köp. Vem är ansvarig?

Hej!

Vi köpte en lägenhet för 3 månader sedan och kort efter köpet fick den OVK med 3 slag. Enligt vårt styrelse hittades dessa slag redan 2010 och 2013 OVK: er.

Problemen är:

Omdragen kanal i kök ej nitad och för nära brännbart, renslucka saknas (2). Ansluten tryckande spisfläkt (2). Bad har otät för kort/ramstos (2). WC har fastlimmad ventil (2).

Vem ansvarar för att betala för dyra reparationer? Har föreningen ett ansvar att se till att människor slutför OVK: s rekommendationer från 2010 och 2013? Båda dessa tidigare OVK: er var innan den tidigare ägaren köpte lägenheten och så han inte visste om dessa slag. Är han ansvarig?

Tack!


In case my Swedish was too bad to read, here it is in English:
We bought an apartment 3 months ago and shortly after buying it received the OVK with 3 problems. According to our board, these problems were already found in the 2010 and 2013 OVKs.
Who is responsible for paying for these expensive repairs? Does the association have a responsibility to make sure people complete the OVK recommendations from 2010 and 2013? Both of these previous OVKs were before the previous owner bought the apartment and so he did not know of these problems. Is he responsible?
David Z Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej och tack för att du vänder dig till FMF med din fråga!

    FMF har tidigare svarat på en fråga som liknar din och som rör ansvarsfördelningen i dessa typfall. Du finner svaret om du klickar ​HÄR​​​
    FMF Konsumentkontakt

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.